Handelsbetingelser

 


Priser og betaling

Alle priser er vist i DDK og er inkl. 25% moms. Smykkerne kan bestilles online og betales med betalingskort: Dankort, Visa-Dankort, MobilePay eller bankoverførsel reg.: 9886 kontonr: 122336.

 

Din betaling med betalingskort bliver først trukket fra din konto når varen afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet.

Når din bestilling er gennemført, modtager du en ordrebekræftelse på mail, der bekræfter dit køb og viser den samlede købspris.

Ved køb med betalingskort bliver de kontooplysninger du indtaster sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL), som det kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser og gemmer kontooplysningerne fra dig.
 

Fragt og levering

Levering i Danmark 28 kr. . For levering til Grønland og Færøerne tillægges 28 kr. til dækning af porto.

Porto for levering af trommer i Danmark 100 kr. til pakkeshop.
Det er dog muligt at få lavet en specialaftale om forsendelse til udlandet efter nærmere aftale med YouFirst.

 

Al forsendelse sker med Post Danmark eller GLS. YouFirst fremsender alle ordrer i løbet af 1-3 hverdage. Ved specielt fremstillet varer, kan leveringstiden være lidt længere. Vi tager forbehold for forsinkelser hos Post Danmark. Levering af smykker fra YouFirst anses for sket, når du som kunde har modtaget varen. 

Vær desuden opmærksom på at der kan være forsinkelser fra Post Danmarks side omkring helligdage, jul og nytår.

Afsendelse af trommer sker mandag-onsdag.

 
Risikoen for varen

Risikoen for varer købt hos YouFirst overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.


Fortrydelsesret

Hos YouFirst har du altid 14 dages fortrydelsesret, regnet fra den dag du modtager dine varer. Du har pligt til at returnere varen i samme stand, indpakning og mængde, som den er modtaget.

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes under forudsætning af at varen er ubrugt, uændret og ubeskadiget. Fortrydelsesretten bortfalder således, hvis varen er brugt, ændret eller er beskadiget.

Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv afholde de omkostninger der er forbundet med returnering af varen. Du har samtidig selv ansvaret for forsendelsen indtil YouFirst har modtaget den.

Der ydes ingen returret på varer fremstillet specielt efter kundens eget ønske, medmindre andet er aftalt.


Ved reklamation eller returforsendelse skal varen sendes i samme forsvarlige emballage som modtaget.


Returadressen er:

YouFirst

v/Meelah Jacobsen

Rosenvangen 14                          

4660 St. Heddinge

 

Ved returforsendelser har vi brug for følgende oplysninger fra dig:

Dit navn og adress

Telefonnummer
Ordrenummer.
Bankens navn
Registrerings nummer(4 cifre)
Kontonummer (10 cifre)

Ordrenummer står på ordrebekræftelsen, som du modtog på mail ved din bestilling.

 

Når du fortryder dit køb, bliver købssummen naturligvis tilbagebetalt til dig. De sker ved en overførsel til den bankkonto, som dit betalingsnummer tilhører, eller MobilePay når varen er modtaget retur og vi har kontrolleret at den lever op til reglerne for fortrydelsesretten.


Reklamation

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra YouFirst, skal du rette henvendelse til os i rimelig tid efter du har opdaget fejlen. Henvendelse til: jwh@youfirst.dk så fejlen/manglen kan blive rettet.

 

Reklamationsretten gælder alene fejl og mangler ved varen, der var til stede på leveringstidspunktet og ikke fejl og skader, herunder slitage, opstået som følge af forkert brug i strid med YouFirst's vedligeholdelses vejledning, eller at varen efter kundens modtagelse påføres skader.

Du vil få refunderet rimelige fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen såfremt reklamationen er berettiget.

 

Ved reklamation sendes varen med en beskrivelse af problemet samt oplysning om navn, adresse, mailadresse og telefonnummer.


Personlige oplysninger

Ingen personlige oplysninger der registreres hos YouFirst.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand, bortset fra videregivelse der er nødvendig til at opfylde aftalen f.eks. videregivelse af oplysninger til fragtfirma m.fl.. Alle informationer du opgiver betragtes som fortrolige og opbevares på betryggende vis og kun tilgængelig for YouFirst.

 

Ved køb i shoppen beder vi om navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse og betalingskortnr., som er nødvendige for at kunne effektuere ordren, og som udelukkende anvendes til behandling af ordren. Selve købsaftalen lagres ikke hos Youfirst på en måde, så kunden senere kan logge sig ind og se/ændre status.

Desuden registrerer vi IP-adressen, hvorfra køb foretages. Informationen anvendes normalt ikke, men kan bruges i evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes.

 

Forbehold

Vi tager forbehold for eventuelt udsolgte varer og/eller tekst- og billedfejl og prisændringer.

 

 

 

Hvordan skal jeg opbevare og pleje mine smykker?

For at dine smykker holder bedst muligt, er det vigtigt at du behandler dem rigtigt.

 

• Opbevarer smykkerne i stof- eller smykkeposer eller i et smykkeskrin.
• Undgår at have smykker liggende frit fremme.
• Opbevar ikke smykker på badeværelset, hvor der er stor luftfugtighed.
• Undgår at tage smykker på når du dyrker sport, tager bad og sover.
• Undgår at smykkerne kommer i kontakt med kemikalier, syre, hårlak, parfume og lign.

 

De fleste smykker med ædelmetal vil med tiden oxidere og bliver mørke og kedelige at se på. Hvis smykker skal rengøres bruges en mild parfumefri sæbeopløsning og efterfølgende tørres med en blød bomuldsklud. Ved forgyldte smykker vil forgyldningen slides af med tiden, så det er vigtigt at være varsom med pudsning af disse.